Hemska morgon

Det var en tidig morgon och Josefin gjorde sig klar för att fara till skolan. När hon går ut genom yterdörren ut till den mörka dimmiga världen grips hon av panik. JOSEFIN HATAR MÖRKER!
Men modig som hon är så går hon till busshålplatsen trots att hjärtat slår 5000gånger i minuten. Josefin står där helt ensam och väntar på att bussen ska komma kl:07.20.
...07.17...
...07.18...
...07.19...

 Där ur mörkret kommer något stort med ljus rök runt omkrings ut och det blir bara större och större. 
Är det en varulv, en varg, en mördare, en vampyr, en hemsk hockeygymmare från lilja? VAD ÄR DET FÖR NÅGOT?
Josefin kämpar för att hennes hjärta ska fortsätta slå och för att inte böjra gråta.
När den stora hemska varelsen kommit fram till bussen ser den nu mera hjärtlösa Josefin att det var en 93:a med stor dunjacka som rökte..
...07.20... Bussen kommer.


Kram Josse
 


Kommentarer
mamma

sällan har jag läst om nån mer dramatisk morgon....

2009-11-24 @ 10:50:41
Tobias

heh :P jag tycker du ska va glad att du va ensam^^ Då slapp du det asdåliga stämningen som brukar va vid busshållplatser på morgonen. så är det iaf vid min busshållplast. Ingen pratar med varann, Ingen tittar på varann å alla står med minst 2 meter ifrån varann :P

2009-11-24 @ 17:13:25
Peder

Och är man i nöd vad gör man då!

tar en livlina!

Ring en vän... mig altså :-)

when ever, what ever! de vet du!

2009-11-24 @ 22:28:19



< Namn

< E-postadress {visas ej}

< Bloggadress


Kom ihåg mig?
Trackback